صباح‌الدین برزگر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کار در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها صورت گرفته و شهرداری خلخال نسبت به محصور کردن زمین و یا بنای مخروبه یا نیمه‌تمام مغایر با موازین شهرسازی اقدام می‌کند.

وی اظهارداشت: این املاک نیمه‌ساخته جدید و یا ساختمان‌های در حال تخریب رها شده تبدیل به محلی برای اختفای خلاف‌کاران ،سارقان و افراد معتاد شده و اعتراض شهروندان را بدنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه صاحبان املاک و ساختمان‌های نیمه مخروبه واقع در بافت فرسوده شهر در صورت بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی از تسهیلات بانکی کم‌بهره با بازپرداخت طولانی مدت نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن بهره‌مند می‌شوند، گفت: تعداد زیادی از واحدهای مسکونی مخروبه و رها شده در بافت‌های فرسوده مرکز شهر از جمله منطقه تاریخی قلعه‌باشی واقع شده و این مناطق به محلی برای جولان افراد مخل جامعه تبدیل شده است.

وی از تلاش برای تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اردبیل برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی این شهر از سوی شهرداری خبر داد و افزود: این اعتبار برای ساماندهی مناطق واقع در بافت‌های فرسوده شهری و ارتقای سطح خدمات ارائه شده به اهالی ساکن در حواشی شهر خلخال بکار گرفته خواهد شد.

او همچنین بر لزوم راه‌اندازی یکی از ۲ جایگاه سی‌ان‌جی تعطیل شده شهرداری خلخال اشاره کرد و گفت: جایگاه بلوار هفده شهریور و جاده قدیم گیوی از ۶ ماه قبل به علت فقدان استاندارد لازم تعطیل شده و با صرف یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و نصب تجهیزات استاندارد بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

شهردار خلخال بیان‌کرد: برغم محدودیت‌های اعتباری و کاهش حجم کمک‌های دولتی ،با مدیریت منابع درآمد محلی شهرداری حقوق و مزایای کارگران شهرداری خلخال در سال جاری به موقع پرداخت شده و خدمات شهری ارائه شده به شهروندان نیز در مقایسه با سال گذشته بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است .

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.