ابراهیم ممبینی روز چهارشنبه در نشست مشکلات و معضلات منطقه حصیرآباد اهواز در استانداری خوزستان افزود:در بسیاری از کشورها ساخت مسکن اجتماعی به صورت خانه‌های ازران قیمت برای اقشار ضعیف و کم درآمد در نظر گرفته شده است؛ در کشور ما نیز به موجب بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اتخاذ تدابیر لازم برای ساخت خانه‌های ارزان قیمت برای اشخاص بی‌بضاعت جزو وظایف شهرداری برشمرده شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد خانه‌های واقع در حصیرآباد اهواز فاقد سند و غیرمجاز ساخته شده اند بیان کرد: باید هر چه سریعتر طرح جابه جایی مستاجران و مالکان ساکن در آن منطقه عملی شود.

مدیرکل بازرسی خوزستان بیان کرد: هم اکنون ۸۰۴ خانواده در منطقه حصیر آباد در پهنه خطر هستند که با اولویت اساسی باید فکری برای آنها بشود.

وی افزود: افرادی خانه‌های خود را که در پهنه خطر است اجاره دادهد و خودشان در یک منطقه برخوردار، خوش نشین هستند که باید این افراد شناسایی شوند چرا که آنها به این امید هستند تا دولت به جای آن به آنها زمین بدهد و از این موقعیت و فضا بهره برداری کنند.

ممبینی با تاکید بر رفع هر چه سریعتر این معضل هشدار داد: وضعیتی که هم اکنون در حصیر آباد اهواز وجود دارد هر لحظه با اتفاقی مانند یک زلزله به یک فاجعه انسانی تبدیل شود لذا اهمیت جابه جایی ساکنان این منطقه بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا حصیرآباد یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز است. این محله بین محله‌های آسیه آباد و راه بند بوده و روی دامنه تپه قرار گرفته‌است. حصیر آباد بین منبع آب و صخیریه قرار دارد.

با توجه به بافت فرسوده این منطقه تاکنون زلزله و بارندگی‌ خسارت‌ زیادی به منازل آن وارد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.