نادر فلاحی روز یکشنبه در نشست با کارکنان معاونت گردشگری استان اظهارداشت: با اخذ قول مساعد استاندار اردبیل در راستای تامین هزینه‌های این طرح، اعتبار لازم تهیه و تامین خواهد شد.

وی توسعه و رونق بخش گردشگری مجازی را از ضرورت‌های استان دانست و افزود: عمده فعالیت در این حوزه برگزاری نمایشگاه گردشگری مجازی است که مجری برگزاری این طرح تعیین شده و باید همکاری و مشارکت لازم در این زمینه انجام شود.

فلاحی همچنین به تلاش برای برگزاری ۲ نمایشگاه در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بسته‌بندی صنایع دستی و نمایشگاه صنعت گردشگری اعم از هتلداری و صنایع وابسته شامل این ۲ نمایشگاه بوده که توسط شرکت توسعه گردشگری در دوره پساکرونا برگزار خواهد شد.

او معرفی فعالیت‌های انجام شده در بخش گردشگری استان را در سطح کشوری اولویت مهم برشمرد و بیان‌کرد: در بخش گردشگری مجازی این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری استان به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: این برهه فرصتی برای ارائه آموزش‌ها در حوزه گردشگری است.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های گردشگری به صورت مجازی و نیز حضوری با حفظ تمامی پروتکل‌های بهداشتی افزود: تلاش و جدیت بر این است تا بخش گردشگری و زیرساخت‌های موجود در این حوزه را برای دوران پساکرونا مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بودجه مورد نیاز برای آموزش تمامی فعالان در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اعم از مسوولان دفاتر، نیروهای خدماتی، رانندگان و سایر فعالان تامین شده است.

فلاحی همچنین ارائه پروانه بهره‌برداری برای مراکز اقامتی را منوط به داشتن گواهینامه آموزشی دانست و بیان‌کرد: در صورت بی‌توجهی به این مهم پروانه صادر نمی‌شود و با توجه به اهمیت موضوع احتمال پلمب مراکزی که این موارد را رعایت نکنند، وجود دارد.

اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین‌شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.