فرزاد کیسان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران جذب سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از اولویت‌های بخش گردشگری استان اردبیل در سال جدید عنوان کرد و گفت: در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی تهیه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

او اظهارداشت: سرمایه‌گذاری خوبی طی سال‌های گذشته در حوزه گردشگری استان صورت گرفته که اکثر آنها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به معطل و نیمه‌کاره ماندن تعدادی از طرح‌های گردشگری استان اردبیل به دلیل مشکلات مالی افزود: معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سال گذشته اقدام به شناسایی این واحدها و بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی برای فعال کردن دوباره آنها کرده است.

کیسان افزود: برخی از این طرح‌ها برای آینده گردشگری استان مهم هستند و با تعامل صورت گرفته با معاونت اقتصادی استانداری اردبیل، قرار است با اعطای تسهیلات، مشکل این قبیل طرح‌ها حل شود.

او تکمیل طرح‌های مطالعاتی در حال انجام، آغاز عملیات اجرایی هتل‌های پنج ستاره و تکمیل پیست‌های اسکی را از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در استان وجود دارد.

در تابستان سال گذشته، استان اردبیل به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود.

بنا اعلام مسوولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی بوده و در ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده، در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری زمستانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.