مسعود امامی یگانه روز جمعه افزود: وضعیت این محل موجب نارضایتی مردم و اهالی اطراف شده است.

وی اظهارداشت: قرار است شهرداری اردبیل هرچه سریع‌تر بر اساس دستورالعمل محیط زیست استان نسبت به ساماندهی محل ایستگاه موقت زباله در مسیر ثمرین اردبیل اقدام کند.

فرماندار اردبیل همچنین از الزام‌سازی کامیون‌های حمل زباله برای رعایت موازین بهداشتی خبرداد و افزود: شهرداری اردبیل نسبت به ساماندهی جاده مسیر حمل زباله که بر اساس تردد کامیون تخریب شده ، اقدام خواهد کرد.

امامی یگانه افزود: دفن زباله در روستای طالب‌قشلاقی اردبیل سال‌ها به طور سنتی انجام می‌شود و بر اساس تصمیم کارگروه پسماند بر ایمن‌سازی این منطقه و الزام رعایت اصول دفن بهداشتی تاکید شده تا مشکلات موجود برطرف شود.

وی از نظارت بیشتر مرکر بهداشت بر دفع پسماندهای پزشکی با رعایت ضوابط و فرآیند بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان مربوطه در اردبیل خبرداد.

سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود ۲۵۶ کیلوگرم برای هر نفر در سال می‌باشد در حالی که این رقم در استان برای هر نفر در سال ۲۷۵ کیلوگرم می‌باشد.

فقط در شهر اردبیل روزانه ۳۰۰ تن زباله تولید، جمع‌آوری و دفع می‌شود و جمع‌آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری ۳۰۰ ریال هزینه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.