به گزارش ایرنا ، یاسر ندایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند افزود: مدیریت اصولی زباله در تمام مراحل اعم از تولید ، جمع آوری ، بارگیری موقت و حمل و دفن در محل دایمی و تفکیک زباله و تولید محصولات ارزشمند از زباله و جلوگیری از تجمع شیرابه ها مورد تاکید می باشد.
او به تولید میانگین روزانه حدود 150 تن زباله و بیش از 200 تن نخاله در شهر پارس آباد اشاره کرد و گفت: با خرید چهار دستگاه کمپرسی حمل زباله و کار در 2 نوبت عقب ماندگی های گذشته جبران شده اما باید در حمل اصولی زباله از سرازیر شدن شیرابه و پراکنده شدن کیسه ها در مسیر حمل جلوگیری شود.
ندایی افزود: با آموزش و اطلاع رسانی و توزیع کیسه های خرید به جای کسیه پلاستیکی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص عدم ریختن زباله در ورودی های شهر و حاشیه جاده ها و کاهش مصرف سموم شیمیایی و جلوگیری از آتش زدن مزارع و جمع آوری کشت زیر نایلونی در بخش کشاورزی باید نسبت به کاهش آثار تخریبی در محیط زیست متعلق به نسل های آینده بیشتر تلاش شود.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال و این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.