آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه اظهارداشت: اگر ما دستوراتی را که متخصصان می‌گویند رعایت نکنیم و این کار باعث شیوع این ویروس گردد و کسی جان خود را از دست بدهد و خانواده او داغدار و فرزندانش یتیم شود، شخصی که این دستورات را رعایت نکرده در خون او شریک است. 

وی با اشاره به درگیر بودن کادر درمانی کشور که در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند، افزود: برخی اشخاص با عدم توجه به این توصیه‌ها برای آن عزیزان دلهره ایجاد کرده و با عدم اعتنا به دستورات ستاد مبارزه با کرونا جان عزیزان کادر درمانی را که از اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور هستند، را به مخاطره می‌اندازند.

او گفت: اینکه برخی افراد به راحتی به گردش و تفریح و خرید بپردازند و به هیچ توصیه و اخطاری اعتنا نکنند و در صورت ابتلا هم هزینه برای کشور درست کنند و هم به شیوع سریع‌تر و بیشتر این ویروس کمک کنند و افرادی به خاطر همین عدم توجه، جان خود را از دست بدهند باید توجه کنند که آن‌ها با این بی‌اعتنایی جان تمامی انسان‌ها را به مخاطره انداخته‌اند.

امام جمعه اردبیل تشریح‌کرد: واقعا قضیه کوچکی نیست که افرادی نخبه که سال‌ها برای آن‌ها سرمایه‌گذاری شده از جان خود گذشته در خط مقدم مبارزه با این ویروس باشند ولی باز افرادی بدون توجه به توصیه‌ها به خرید و گشت و گذار بپردازند و به اخطارها اعتنایی نکنند.

آیت‌الله عاملی افزود: تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها محدود است، در استان ما ۵۰۰ تخت وجود دارد و تاکنون ۳۰۰ تخت پر شده و این سیر صعودی همچنان ادامه دارد و در این صورت در روزهای آینده معلوم نیست بقیه بیماران در کجا بستری شوند.

او گفت: هر قدر ابتلا بیشتر شود قدرت عزیزان کادر درمانی و چاره‌سازی تجهیزات تحلیل خواهد رفت، و در آن صورت مدیریت وضعیت پیش آمده بسیار سخت شده و کنترل از دست خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مردم توصیه کرد در طرح غربالگری مشارکت داشته باشند ، در فضای مجازی صفحه‌ای برای این کار مشخص شده حتما فرم این صفحه را پر کنند تا دین خود را به موضوع سلامت ملت و عزت کشور ادا نمایند.

او افزود: کسانی که احتمال می‌دهند که این ویروس به آنها سرایت کرده به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند ، یکی از پرخطرترین مکان‌ها برای تکثیر این ویروس بیمارستان‌ها هستند ، مراجعه به بیمارستان احتمال ابتلا را ۴۰ درصد بالا می‌برد، افرادی که احتمال ابتلا می‌دهند می‌توانند با سامانه سلامت یا درمانگاه‌ها یا خانه‌های بهداشت تماس بگیرند و بدون این که به بیمارستان مراجعه نمایند مشکل خود را حل نمایند.

امام جمعه اردبیل گفت: امروز کشور ما به فداکاری نیاز دارد، فداکاری در این حد است که در خانه بنشینیم تا چرخه حیات این ویروس قطع شود ، برخی شهرها در ایران عملکرد خوبی داشته و سیر نزولی در این شهرها شروع شده و اگر پس از مدت کوتاهی برخی شهرها اعلام کنند که روند پاک‌سازی این ویروس در شهر ما تمام شد، ما باید کاری کنیم که سرافکنده نشویم.

وی همچنین با توصیه مردم به پرهیز از دید و بازدید بیان‌کرد: برای ادای صله‌رحم می‌توان از تکنولوژی جدید استفاده کرد ، در بعضی از اپلیکیشن‌های فضای مجازی در یک صفحه در یک لحظه ۹ خانواده می‌توانند حاضر شوند و با هم به گفتگو بپردازند این توفیق هزینه آن چنانی هم به دنبال ندارد ، بنابراین با هزینه‌ای بسیار کم می‌توان صله‌رحم را نیز به جا آورد و از ثواب آن بهره‌مند شد.

آیت‌الله عاملی با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی، از پزشکان و پرستاران استان اظهارداشت: این عزیزان در استان ما تمام کسانی را که به صورت قطعی مبتلا به این بیماری شده بودند را در ساختمانی مجزا مستقر کردند که این کار بسیار مهم و ارزشمند بود.

او افزود: در عملکرد جهادی و صحیح کادر بهداشت و درمان استان همین بس که ریییس دانشگاه علوم پزشکی و رییس سازمان نظام پزشکی استان هنگام سرکشی به وضعیت بیماران مبتلا به این بیماری شدند و این ابتلا نشان داد که اطباء ما در دفاع از جان مردم موفق و سربلند هستند و سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی همچنین از نیروهای مردمی و بسیجی و طلاب معظم و خیرین و متمولین که دست درماندگان را گرفتند، تشکر کرد.

وی گفت: مردم باید خانه‌نشینی را به یک فرصت عظیم تبدیل کنند، در فرصت خانه‌نشینی کارهای بسیار بزرگی می‌توان انجام داد با این کارها دیگر حوصله کسی سر نمی‌رود یکی از این کارها ارتباط با بستگان و دوستان و آشنایان از طریق فضای مجازی است.

وی همچنین بر لزوم خواندن کتاب‌های فاخر ، توسل به خداوند و دعا و نیز شناسایی افراد مستمند و دستگیری از آنها تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.