راهب مسافر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۹ کارگزار شامل هفت مورد در اردبیل ، ۱۴ مورد در پارس‌آباد ، ۱۹ مورد در بیله‌سوار ، پنج مورد در گرمی ، ۲ مورد در کوثر ، پنج مورد در مشگین‌شهر ، ۲ مورد در نیر ، ۲ مورد در نمین ، یک مورد در سرعین و ۲ کارگزار در شهرستان خلخال مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی ، پس از ورود کودهای شیمیایی از مبادی کشور به استان اردبیل و ذخیره‌سازی آنها در انبار شرکت ، کودها طی مراحلی در بین کارگزاران مربوطه برای تحویل به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

وی گفت: امسال ۴۵ هزار و ۲۳۲ تن کود ازته در استان تامین شده که از این میزان تاکنون ۴۱ هزار و ۳۵۸ تن در اختیار بهره‌برداران و تولیدکنندگان قرار گرفته و ۸۴ درصد از سهمیه کشوری این کود در بین متقاضیان توزیع شده و مابقی هم در ۲ ماه آینده در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت تامین کودهای فسفاته نیز افزود: ۱۴ هزار و ۵۹ تن کود فسفاته تامین شده که از این میزان تاکنون ۱۳ هزار و ۹۲ تن در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته و این در حالی است که میزان توزیع کود فسفاته نسبت به سال مشابه گذشته ۱۲۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

او همچنین اظهارداشت: امسال ۲ هزار و ۵۸۰ تن کود فسفاته بین متقاضیان توزیع شده که این میزان نیز ۱۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند. اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.