قاسم رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در محیط‌های کارگری اردبیل افزود: ضدعفونی، گندزدایی و بررسی سلامت کارگران واحدهای تولیدی بزرگ استان هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه نظارت بر کارگاه‌ها و تأمین وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران توسط بازرسان کار انجام می‌شود، افزود: ثبت اثر انگشت مقرری بیمه بیکاری و حضور و غیاب آنها تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

رحیمی اضافه کرد: جلسات مراجع حل اختلاف و رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و ساعت کار برخی از واحدهای تولیدی استان همزمان با دستگاه‌های دولتی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: به منظور رعایت اصول بهداشتی استفاده از ظروف یکبار مصرف به جای سایر ظروف در واحدهای تولیدی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: حضور و غیاب پرسنل واحدهای تولیدی به صورت فیزیکی و ثبت اثر انگشت حذف شده و دستورالعمل حضور پرسنل قسمت‌های اداری واحدهای تولیدی با کمترین تراکم حجم نیروی انسانی و ارائه مرخصی به کارگرانی که کمترین علائم سرماخوردگی را دارند ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.