علی نباتی روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: به لحاظ رعایت سلامت عمومی و بهداشت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت قلیان‌سراها  ممنوع و امروز این واحدها با حضور اکیپ‌های بهداشتی و ماموران  انتظامی پلمب وتعطیل شدند.

وی در خصوص مراجعه بعضی از افراد سودجو به منازل در زمینه فروش محصولات بهداشتی، بیان کرد: مردم بدون کارت شناسایی هیچ فردی را به منازل تحت عنوان تشخیص بیماری و یا فروش محصولات بهداشتی راه ندهند و حتما در صورت مشاهده فرصت‌طلبان و سودجویان، پلیس و دستگاه قضایی را در جریان بگذارند.

نباتی  اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان در زمان بمباران شیمیایی دشمن، با فداکاری و ایثار ماسک خود را به افراد دیگر می‌دادند اما در وضعیت کنونی متأسفانه عده‌ای بی‌وجدان ماسک را از مردم دریغ کرده و آن‌ را برای فروش به قیمت چندین برابر پنهان می‌کنند .

وی گفت: دستگاه قضایی با هشدار جدی به این گونه افراد سودجو و فرصت طلب با هرگونه احتکار ماسک و گران‌فروشی اقلام بهداشتی با قدرت برخورد خواهد کرد.

او خطاب به مدیران درمانگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: همه وظیفه دارند در روزهای پیش‌رو در آماده‌باش بوده و برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پذیرش بیماران احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال با اشاره به شایعات گسترده در فضای مجازی و ایجاد یک فضای ترس در بین مردم، افزود: مرجع  اطلاع‌رسانی رسمی در خصوص بیماری کرونا، نحوه مقابله و آمار شیوع آن، صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی کشور بوده و سایت‌های شخصی، کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی مجاز به انعکاس اخبار کرونا نیستند.

وی با هشدار به گردانندگان کانال‌های تلگرامی منطقه برای پرهیز از پرداختن به اخبار مربوط به ویروس کرونا اظهار کرد: با سایت‌ها و کانال‌های متخلف در این حوزه که موجب هراس مردم شوند با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است. هنوز موردی از بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.