عباس جنگی مرنی  روزسه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تامین آب آشامیدنی اردبیل از سد یامچی گفت: با راه اندازی برج آبگیر در این سد که اعتبار خوبی در دولت تدبیر و امید برای آن اختصاص یافته، بزودی بخشی از مشکلات آب این شهر حل خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت های دولت تدبیر و امید است و پیش بینی می‌شود در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای شبکه آب اردبیل تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اجرای پروژه‌های مهم برای ارتقای کیفیت آب شرب را از برنامه‌های مهم آب و شرکت آبفای استان دانست و گفت: تمامی تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا آب شرب مردم بدون هیچ گونه مشکلی تامین گردد.

جنگی مرنی با اشاره به نقش اساسی سد یامچی در تامین آب شرب مرکز استان بیان کرد: باید در حفاظت و حراست از این سد به دلیل تامین آب شرب بخش بزرگی از جمعیت استان تلاش نماییم.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب در بخش شرب تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب از اتلاف و هدررفت آب جلوگیری خواهیم کرد.

جنگی  گفت: از اول سال تاکنون حدود ۸۹ میلی متر در حوزه آبریز سد یامچی بارندگی اتفاق افتاده که نسبت به دیگر مناطق استان ورودی این سد مناسب بوده است.

وی اظهارداشت: ورودی سد یامچی تاکنون ۱۸ میلیون مترمکعب بوده و حجم آب موجود سد نیز تاکنون ۲۰ میلیون مترمکعب می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل درباره احداث فاز اول شبکه سد سبلان  گفت: بانک توسعه تعاون به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در احداث فاز اول شبکه آبیاری پایاب سد سبلان مشگین‌شهر سرمایه‌گذاری می‌کند.

 جنگی مرنی مشارکت بانک توسعه تعاون در تامین مالی فاز اول شبکه آبیاری سبلان را موجب تسریع در عملیات اجرایی این شبکه دانست و اظهارداشت: با این اقدام سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد توسعه می‌یابد.

وی افزود: هدف از اجرای شبکه  انتقال و توزیع آب سد سبلان خروج روزانه ۳۵ میلیون متر مکعب آب سد سبلان جهت آبیاری اراضی واقع شده در پایاب این سد است.

جنگی مرنی  بیان‌کرد: محدوده این طرح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است که با اجرای شبکه آبیاری مدرن موجب توسعه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در باغات و مزارع منطقه خواهد شد.

وی گفت: تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان موجب شکوفایی بخش کشاورزی و باغی در بخش‌های ارشق مشگین‌شرقی خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.