به گزارش ایرنا غلامرضا قوسی روز چهارشنبه در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه در جمع مردم بخش زهان اظهار داشت: مرکز خدمات کشاورزی در زهان برای پیشبرد بهتر اهداف وجود دارد که انتظار می رود مردم با کارکنان این مجموعه ارتباط بیشتری برقرار کنند.
وی با تاکید بر اینکه برنامه های تقویت بخش کشاورزی متناسب هر منطقه ای متفاوت است افزود: با توجه به کمبود منابع آبی کمبود در بخش زهان مدیریت و بهره وری حرف اول را می زند .
رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این رو باید برای اینکه بحث آب را مدیریت کنیم در الگوی کشت محصولات باغی شهر زهان زرشک قرار گرفته که محصول کم آب بر است.
وی یادآور شد: سیاست ها در حوزه زرشک توجه به افزایش تولید است و در این زمینه با اعطای تسهیلات برای احداث بارگاه بهداشتی زرشک از متقاضیان حمایت می کنیم.
قوسی با بیان اینکه در بحث احداث بارگاه های زرشک محدودیت واگذاری نداریم گفت: کارخانه فرآوری زرشک در شهرستان زیرکوه با ظرفیت 800 تن زرشک خشک در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: آمادگی داریم در شهر زهان نیز این برنامه دنبال شود که نیاز به همت خود مردم دارند و باید متقاضی سرمایه گذاری باشند تا حمایت شوند.
رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعضای شورای های روستا افراد را تشویق کنند تا در حوزه فرآوری، بسته بندی و بارگاه های زرشک ورود پیدا کنند.
وی با اشاره به حمایت از طرح های انتقال آب در روستاها نیز اظهار داشت: برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 13 میلیون تومان اعتبار بلاعوض پرداخت می شود که این رقم برای آبیاری کم فشار 5 میلیون و 700 هزار تومان است .
قوسی ادامه داد: برای اجرای انتقال آب با لوله نیز 85 درصد اعتبار به صورت بلاعوض پرداخت می شود مشروط به اینکه مردم هم مشارکت کنند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.