به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر یکشنبه در بیست و سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در اول سال جاری از سوی سازمان صنعت و معدن تعداد ۱۵۸ واحد تولیدی راکد در استان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۵۶ واحد اقتصادی در حوزه صنعت به چرخه فعالیت بازگشت و در تلاش خواهیم بود تا این روند برای سال‌های آتی نیز ادامه دار باشد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته از طریق بازگشت واحدهای تولیدی غیر فعال به چرخه اقتصادی ۷۳۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است و با بازگشت ۱۰۲ واحد تولیدی دیگر به چرخه فعالیت نزدیک به ۱۸۰۰ نفر صاحب شغل خواهند شد.

رئیس کارگروه اشتغال با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی افزود: ضرورت دارد با واگذاری و در اختیار گذاشتن سوله‌های واحدهای تولیدی راکد برای سرمایه‌گذاران جدید، تکلیف آنها مشخص شود.

بهنام‌جو ادامه داد: واحدهای غیر فعال حوزه کشاورزی در برنامه سه ساله و تا حد امکان بر اساس برش‌های سالانه، به چرخه فعالیت بازگردانده خواهند شد تا سهم مهمی در ایجاد اشتغال ایفا کنند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۷۷ واحد غیر فعال کشاورزی با اشتغال ۶۷۶ نفر به چرخه فعالیت برگردانده شدند.

بهنام‌جو تصریح کرد: برای سال جاری فعال سازی ۸۰ واحد غیرفعال کشاورزی هدف گذاری شده بود که ۵۸ واحد آن با اشتغال ۳۱۵ نفر محقق شده است.

وی افزود: تعداد ۲۲۴ واحد کشاورزی غیرفعال نیز طی برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۱ به چرخه فعالیت بر خواهند گشت.

استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری ۲ واحد خدماتی تحت تملک بانک قرار گرفته‌اند که به زودی با واگذاری به بخش خصوصی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری یکی از اهداف اصلی ما برای گشایش اشتغال است و این روند به جز حوزه صنعت در بخش کشاورزی و گردشگری نیز دنبال می‌شود.

بهنام‌جو ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در کنار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای توسعه اشتغال باید گام بردارند.

استاندار اردبیل یادآور شد: بررسی طرح‌های در حال احداث و نیمه‌تمام راکد در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات نیز به موازات این روند جهت تکمیل و شروع فعالیت اقتصادی نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.