حسن قاسمپور امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به فعالیت ۵۵ مزرعه شخصی به مساحت ۹۵ هکتار در این شهرستان افزود:  امسال  در این مزارع که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند ، حدود ۴۵۵ تن از انواع ماهیان گرم آبی پرورش و برداشت شده است.

وی  به وجود ۳۷ پهنه آب بندان به مساحت ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار در این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: از این تعداد تنها ۴ آب بندان با مساحت ۱۰۵ هکتار  با مشارکت کشاورزان و افراد بومی به پرورش ماهیان گرم آبی اختصاص یافته، ضمن آنکه  ۳۱۵ تن از ماهیان گرم آبی در این آب بندان ها پرورش یافته است.

به گفته قاسمپور ، امسال ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان نیز به کشت توام برنج و ماهی اختصاص یافته و حدود ۲۲۰ تن از ماهیان گرم آبی در این طرح پرورش و برداشت شده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان همه ساله از فروردین ماه آغاز و در آذرماه نیز برداشت می شوند ،  افزود: ماهیان گرم آبی پرورش یافته  در این شهرستان به بازارهای مصرف سراسر کشور عرضه می شود.

رییس شیلات آستانه اشرفیه هزینه  پرورش  این میزان از ماهیان گرم آبی در این شهرستان را بیش از ۶۰ میلیارد ریال  اعلام و خاطر نشان کرد اجرای طرح های پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان برای ۲۵۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

قاسمپور، توجه به بخش آبزی پروری در این شهرستان را با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود ضروری دانست و گفت: این منطقه از ظرفیت های ویژه ای در بخش آبزی پروری برخوردار است که نیاز است در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره وجود آب بندان های طبیعی در این شهرستان ادامه داد: استفاده بهینه از آب بندان های این شهرستان می تواند زمینه ایجاد اشتغال را برای افراد بومی فراهم سازد.

وی گفت: افراد بومی و کشاورزان می توانند با اجرای طرح های آبزی پروری ، گردشگری ، توریستی در این آب بندان ها با اولویت آب کشاورزی ، زمینه رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار منطقه خویش را فراهم سازند.

وی حمایت از اجرای طرح های آبزی پروری را از سیاست های شیلات دانست و از کلیه افراد و به خصوص کشاورزان منطقه دعوت کرد تا برای اجرای چنین طرح هایی ( با مشارکت یکدیگر) پیشقدم شوند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.