احمد ابراهیم زاده روز چهارشنبه  حجم ذخیره‌سازی این آبخوان‌ها را هزار و ۲۴۳متر مکعب آب اعلام کرد و گفت : برای اجرای این پروزه‌ها بیش ۱۵ میلیارد ریال  اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی هدف اصلی از اجرای این بندها را کنترل و  پیشگیری از سیلاب ،کنترل فرسایش خاک ، افزایش پوشش گیاهی و کنترل روان آب‌های سطحی در منطقه اعلام کرد و افزود: امسال در مجموع ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی  برای اجرای ۲۳ پروژه آبخیزداری اختصاص یافته که میزان پیشرفت فیزیکی آنها  ۹۸ در صد است.

ابراهیم زاده با اشاره به شاخص‌های انتخاب حوزه‌ها به منظور اجرای پروژه‌های آبخیزداری بیان‌کرد: این حوزه‌ها بر اساس شاخص‌های فرسایش خاک، وقوع سیلاب، وضعیت کم آبی و خشکسالی مناطق هدف و تامین آب آبخوان‌ها انتخاب می‌شوند.

معاون ابخیزداری اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اجرای عملیات بیولوژیک،اقدامات مقابله با ریزگردها و منابع آب زراعی و بالا بودن میزان رسوب و فرسایش در حوزه‌ها را از شاخص‌هایی ذکر کرد که در انتخاب حوزه‌های پیش‌بینی شده برای اجرای طرح‌های آبخیزداری مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی کنترل سیل، میزان مشارکت مردم مناطق و تقویت پوشش گیاهی حوزه‌ها اعم از مرتعی و جنگی را از دیگر شاخص‌ها در انتخاب حوزه‌ای آبخیزداری در مناطق مختلف استان عنوان کرد.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.