رامین معبودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷ پست امداد و نجات در جاده‌های ارتباطی استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲ پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستان فعال هستند، ادامه داد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان نیز در آمادگی کامل می‌باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه انتظار می‌رود هموطنان و هم‌استانی‌ها از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، افزود: در صورت ضرورت سفر همراه داشتن وسایل گرمایی اعم از پتو، لباس گرم، مقداری آب و آذوقه و داشتن زنجیرچرخ و توجه به هشدارهای هواشناسی و پلیس راه را نباید فراموش کرد.

او با اشاره به اینکه شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مسافران است، تشریح‌کرد: شماره ۱۱۲ کاملا رایگان بوده و حتی بدون سیم‌کارت هم می‌توان با این شماره تماس گرفت.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.