بهروز ندایی روز سه‌شنبه در جلسه هم اندیشی کشاورزان پیشرو و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی بیله‌سوار بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار در بخش کشاورزی استان مستلزم به کارگیری تحقیقات کاربردی، پژوهشی  وبهره‌گیری از فناوری روز می‌باشد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در استان با حمایت دولت  افزایش یافته، افزود: شهرستان‌های شمال استان به‌ویژه بیله‌سوار قطب تولید چندین محصول استراتژی بوده و باید حمایت‌های لازم از کشاورزان منطقه صورت گیرد،

وی با اشاره به اینکه طرح پایاب سد خداآفرین از مهمترین پروژه های آب و خاک کشور است ،گفت:  روند اجرایی این طرح با ۹۰ درصد پیشرفت از فروردین ماه شتاب می گیرد.

حسن قبادی فرماندار بیله‌سوار مغان نیز گفت: در این شهرستان  یک هزار تن محصول کشاورزی معادل ۲۰ درصد کل تولیدات کشاورزی  را استحصال کرده و به انبار غله شمال غرب کشور معروف است .

وی به ضرورت تغییر در شیوه کشت و نوع  محصولات کشاورزی اشاره کرد وگفت:  با این کار  می‌توان از آب و خاک بهترین بهره وری  را کرده و دفعات کشت را  به سه بار  در سال افزایش داد.

خلیل نیکشاد رییس جهادکشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی‌های کشاورزی استان گفت: اردبیل  ویترین تولید بذر در کشور بوده و  به ۱۰ استان بذر صادر می‌کند که مناطق شمالی استان نقش مهمی در این زمینه دارند.

وی  افزود: در زمینه آبیاری نوین در استان کارهای مهمی انجام گرفته  و در این زمینه ششمین استان کشور هستیم .

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان گلخانه موجود استان تنها ۲۸ هکتار بود ، بیان کرد: این میزان اکنون به  یک هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است .

به گفته وی ، استان اردبیل نیز در زمینه بیمه محصولات کشاورزی مقام برتر کشور را به خود اختصاص داده و در حالی که  در سال ۹۶ سطح بیمه اراضی زراعی استان ۷۶ هزار هکتار بود  هم اینک به ۲۲۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.