به همین مناسبت دسته‌های عزاداران حسینی خلخال از مقابل مساجد بیست‌گانه این شهر حرکت و پس از عزاداری در مسیرهای منتهی به مسجد فاطمه زهرا  (س) واقع در شهرک مسکونی مهر در این محل تجمع کرده و آیین ویژه عزاداری  را برگزار کردند.

حجت الاسلام سید احد شاد ، رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال در این آیین به بیان ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بانوان را به الگوگیری از زندگانی آن حضرت توصیه کرد.

وی گفت: حضرت زهرا برترین الگوی اخلاقی و رفتاری برای بانوان و دختران ایران اسلامی بوده و کودکانی که از نخستین روزهای حیات خویش، با ایمان به خدا تربیت می‌شوند، اراده‌ای قوی و روانی نیرومند دارند.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) چنان شوق بندگی و عبودیت و خضوع در برابر معبود را در دل و جان فرزندانش تقویت می‌کرد که آنها بهترین کارها و بالاترین لذت ‌ها و زیباترین دقایق را لحظات عبادت و تقرب به خدا می‌ دانستند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست ، در شهر اردبیل نیز  از صبح امروز دسته های عزاداری به شیوه سنتی در خیابان های این شهر به حرکت درآمده و در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) به عزاداری پرداختند.

در شهرستان‌های کوثر، نیر ، سرعین ، نمین ، مشگین‌شهر ، گرمی، پارس‌آباد ، اصلاندوز و بیله‌سوارمغان نیز اقشار مختلف  مردم  با حرکت دادن دسته های عزاداری و تجمع در مساجد و حسینیه ها به سوگواری پرداختند.

دهها آیین شعرخوانی و سخنرانی و روضه خوانی نیز به همین مناسبت در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار و یا در حال برگزاری است.

اموز همچنین بازار احسان و نذری در مناطق مختلف استان  داغ بود و  هرکس به وسع وتوان مالی خود با پخش  خرما ، حلوا  و چای در بین عزاداران و یا  پخت غذای گرم و توزیع آن در بین مردم  در سالروز شهادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.