به گزارش ایرنا، بعد از گذشتن بیشتر از ۲ هفته از انتشار خبر شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هنوز باور نبودنش برایمان دشوار است.

در حالی که بیت الزهرا (س) یا همان خانه وقفی سردار دلها با کمک دوستداران سردار سلیمانی امسال هم سیاه پوش شده و آماده برگزاری عزاداری برای مادر سادت است اما جای خالی حاج قاسممان جلوی ورودی در به عنوان صاحب عزا و صاحب خانه عجیب دلمان را می سوزاند.

فکر حضور در بیت الزهرا (س) در ایام فاطمیه امسال بدون حاج قاسم آتش به جان می اندازد و شعله اش تا مغز استخوانمان را آتش می زند.

حالا حتی در روزهای عادی هفته هم باید برای بوییدن گل بودنت ساعت ها در صف بایستیم تا برسیم به همانجایی که هرکز فکرش را نمی کردم، خانه ابدی برادر عزیز کرده مان باشد.

صبحدم جمعه که می آمد، دلم برای شنیدن دعای ندبه آنهم زیر گلدسته های مسجد صاحب الزمان (عج) بعد از زیارت مزار شهید عارفمان عبدالمهدی مغفوری که جمعیت زیادی دورش را گرفته بودند پر می کشید و خواب شیرین صبح یک روز تعطیل را حرامم می کرد.

آنگاه در سایه سار کوه های با عظمت صاحب الزمان (عج) من درست همانجایی را برای گوش کردن دعای ندبه انتخاب می کردم که حالا تو عزیز دلمان آنجا آرمیده ای درست کنار قبر حسین یوسف الهی و حاج حسین بادپا.

دیگر به جای بیت الزهرا (س) در فاطمیه باید به عنوان هزار و دوازدهمین شهید گلزار شهدای کرمان به میعادگاه عاشقان بیاییم و در صف های طولانی منتظر بمانیم تا اندکی با تو درد دل کنیم.

شهر کرمان امسال قبل از آمدن فاطمیه و ایام سوگواری مادر پهلو شکسته مان در غم از دست دادن حاج قاسم فرزند این دیار مردی از تبار معرفت، مهربانی، نبرد، جهاد، شهادت و ایستادگی سیاه پوش شد و غم، دل تک تک مردم را گرفت به طوری که هنوز رخت سیاه پر کشیدن عاشقانه حاج قاسم از تنمان در نیامده بود رخت عزای بی بی فاطمه زهرا (س) را تن کردیم.

آه، افسوس و صد افسوس که دیگر امسال حاج قاسم نیست تا جلوی در بیت‌الزهرا (س) بایستد و به عزاداران مادر پهلوشکسته مان تسلیت و خوش آمد بگوید.

مسئول برگزاری مراسم فاطمیه در بیت‌الزهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود سه ماه قبل حاج قاسم به بیت‌ الزهرا (س) آمد.

مهدی صدفی، منبر بیت الزهرا را نشان داد و افزود: حاج قاسم روی همین منبر نشستند و در مورد برگزاری عزاداری در فاطمیه امسال و سالهای آینده توصیه‌هایی کرد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی به برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا در بیت الزهرا تاکید کرد و گفت، ایشان خواستار برگزاری مستمر جلسات قرآن و اخلاق در بیت‌الزهرا (س) شد. 

بیت الزهرا (س) یا همان خانه حاج قاسم که سالهای اخیر میزبان شهید گمنام نیز هست، توسط این مرد بزرگ با نام بیت الزهرا (س) وقف روضه خوانی و اقدامات فرهنگی از این دست شده است.

کرمانی های زیادی برای حضور در مراسم معنوی ایم عزداری سرور بانوان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و دیدن حاج قاسم در این ایام به بیت الزهرا می آمدند.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.