ابراهیم حسن‌آبادی روز سه‌شنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با عنایات ویژه مقام معظم رهبری در مقوله حفاظت از اراضی کشاورزی یگان‌های مستقلی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های تابعه تشکیل و حراست و حفاظت از اراضی کشاورزی را با پشتیبانی سامانه مردمی ۱۳۱ به عهده گرفتند.

وی اظهارداشت: قرار است هر سال به میزان مورد نیاز سربازان وظیفه به صورت امریه با مدیریت‌های امور اراضی استان‌های کشور همکاری های تنگاتنگی داشته باشند و برنامه‌ریزی شده این سربازان به لباس‌ها و یونیفرم‌ها و امکانات دفاعی روز مجهز شده و آمادگی مقابله با متخلفان با اراضی کشاورزی را از هر لحاظ دارا باشند.

وی زمین‌خواری را پدیده شوم و نکوهیده‌ای دانست که اگر از قبل از وقوع جرم با آن با قاطعیت برخورد نشود قطعا ًخسارت‌های جبران‌ناپذیری به اراضی کشاورزی وارد خواهد شد.

وی تشریح کرد: همه باید احساس وظیفه کنیم و اجازه ندهیم ساخت ویلاها و اماکن مسکونی آنهم صرفا ًبا دید تفریحی اراضی کشاورزی را به مخاطره بیندازد.

حسن‌آبادی افزود: برای تامین امینت غذایی، خودکفایی در تولید انواع محصولات کشاورزی ، اشتغال‌زایی برای جوانان تحصیل کرده و بیکار جامعه و صادرات انواع محصولات کشاورزی باید در پله اول در حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب آنها برنامه‌ریزی کرده و اجازه فرصت‌طلبی و سودجویی به افراد خاطی جامعه را ندهیم.

یاور میرزایی ،مدیر سابق امور اراضی استان اردبیل هم گفت: در ۲ سال گذشته در بخش زارعت استان ۶۶۹ مورد و به مساحت ۹ هزار و ۲۴۹ اراضی واگذار شده است.

او افزود: در بخش باغات نیز ۲ مورد به مساحت ۲۰۵ هکتار ، طرح وابسته به کشاورزی به تعداد ۱۴ مورد و به مساحت ۱۲۴ هکتار و فروش به تعداد ۶ مورد و به مساحت ۹۸۰ هکتار و نظارت بر اراضی واگذار شده نیز به تعداد هزار و ۳۷۵ مورد و به مساحت ۳۸ هزار و ۱۷۷ هکتار واگذار شده و با شدت و قدرت با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب اراضی کشاورزی برخورد می‌شود.

در این مراسم سرهنگ رضا قاسمی به عنوان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.