«نوربخش حاتمی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: تاکنون ۳۶ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت نخود پاییزه ( انتظاری) رفته است و همچنان کشت این محصول ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن نخود در کرمانشاه را داریم، گفت: این میزان شامل کشت‌های بهاره و پاییزه می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه دیم است، عنوان کرد: هرگونه تحول در اراضی دیم می تواند منجر به یک رونق اقتصادی شود.

حاتمی توسعه کشت نخود پاییزه را از عوامل تحول در اراضی دیم دانست و افزود:  از نظر اقتصادی کشت نخود بهاره به طور متوسط در هر هکتار ۵۰۰  کیلوگرم تولید دارد اما در کشت نخود پاییزه تا یک و نیم تن محصول می توان برداشت کرد.

وی با بیان اینکه این کشت کمکی به اقتصاد کشاورزان است، توضیح داد: توسعه کشت نخود پاییزه در اراضی دیم استان یکی از اولویت های کاری وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

سال گذشته بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور و ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ تولید شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.