اسحاق رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر آموزش به سمت کار آفرینی سوق پیدا کرده و در نظر داریم ۲۰ درصد اعضای هئیت علمی و ۵درصد دانشجویان در فضای فناوری و کار آفرینی فعال بشوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرای نوآوری ،سرای انرژی در بخش‌های مختلف اعم از صنایع دستی ،اسانس‌گیری میوه، میوه خشک‌کنی،گیاهان دارویی و سرای آی تی با تولید محصولات دیجیتالی راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: محصولات ۱۶ واحد فناور این دانشگاه به مرحله تجاری رسیده است.

او با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دومین شرکت استان است، بیان‌کرد: توسعه محصولات در دستور کار قرار دارد.

رسولی اضافه کرد: بکارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌های پژوهشی روشی کارآمد بوده و تلاش می‌شود با این رویکرد محصولات دانش‌بنیان توسعه یابد.

وی افزود: تولید ۱۵ دستگاه خودرو کارتینگ پیشرفته گردشگری از سوی دانشجویان این دانشگاه کلید خورده و در زمینه تولید ماشین‌آلات خشک‌کن میوه و اسانس‌گیری میوه نیز سه دستگاه اختراع شده است.

او همچنین از تولید نیمه‌صنعتی رنگ‌های طبیعی خوراکی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مرحله هم دو رنگ به مرحله تجاری رسیده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل همچنین گفت: اقدام این دانشگاه در تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی از نظر سلامت به جامعه گام بزرگی است که علاوه بر اشتغالزایی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی خواهد شد.

رسولی گفت: طرحی در زمینه پرورش بوقلمون نیز در حال اجرا است که علاوه بر تامین بازارهای داخلی به کشورهای عربی بویژه عراق صادر می‌شود.

او با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، گفت: حوزه سلامت در اردبیل ، حوزه کشاورزی در پارس‌آباد مغان ، حوزه تجارت در بیله‌سوار و حوزه صنعت و آی‌تی در گرمی مغان مدنظر قرار گرفته است.

۱۴ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.