ابراهیم امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،پیشگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی را از اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.
او اظهارداشت: طول رودخانه‌های شهرستان نیر۳۱۶ کیلومتر می‌باشد که ۵۰ کیلومتر آن‌ در سال‌های‌ گذشته نقشه‌برداری شده است.
وی همچنین با اشاره به وجود رودخانه‌های دایمی و پرآب در شهرستان نیر بر لزوم برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری از پتانسیل این رودخانه‌ها تاکید کرد.

او افزود: ساماندهی رودخانه‌های داخل شهرستان برای جلوگیری از دخل و تصرفات باید در اولویت باشد و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل می‌کند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت موجود سد یامچی گفت: از اول سال تاکنون حدود ۸۹ میلی متر در حوزه آبریز سد یامچی بارندگی بوده که نسبت به دیگر مناطق استان ورودی این سد مناسب است.
امامی تشریح‌کرد: ورودی سد یامچی تاکنون ۱۸ میلیون مترمکعب و حجم آب موجود سد نیز ۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.
وی با اشاره به کاهش حجم آب در پشت سد یامچی در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته گفت: افزایش برداشت آب و مصرف بی‌رویه آن باعث کاهش منابع آب در منطقه شده و باید برای مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در این نعمت خدادادی تلاش کنیم.
فرماندار نیر  همچنین از انسداد ۲ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده این شهرستان خبر داد و افزود: این چاه‌ها به همت اداره منابع آب نیر در روستای اوجغاز با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی مسدود شد.
وی همچنین با بیان اینکه اداره منابع آب با نظارت و گشت‌زنی مانع برخی اقدامات در زمینه حفر چاه غیرمجاز است، اظهارداشت: در هفته‌های آینده اقدامات خوبی در زمینه آزادسازی حریم و بستر رودها انجام خواهیم داد.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.