فریدون بابایی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی و کاهش تخصیص سالانه این اعتبارات نمی‌توان انتظاری از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و معرفی قابلیت‌های فرهنگی منطقه با استفاده از این اعتبارات داشت.

وی اظهارداشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای استفاده از اعتبارات ملی جهت توسعه و رونق فعالیت‌های فرهنگی منطقه محدودیتی ندارند ولی عملا فعالیتی با استفاده از این اعتبارات و امکانات ملی در خلخال مشاهده نشده و چشم دوختن این دستگاه‌ها به محدود اعتبارات استانی کاری از پیش نخواهد برد.

فرماندار خلخال با انتقاد از صدا و سیمای مرکز اردبیل به این شهرستان و اختصاص وقت بسیار کمی از سوی این رسانه ملی به تولید،ساخت و یا پخش برنامه‌های معرفی ظرفیت‌های فرهنگی منطقه گفت: نگاه تبعیض‌آمیز حتی در پخش معدود خبرهای ارسالی از این منطقه  و اختصاص وقت کم به اخبار این شهرستان کاملا مشهود  است.

بابایی بیان‌کرد: انتظار از مسوولان صدا و سیمای مرکز اردبیل تولید محتوا و برنامه‌های ویژه سالروز قیام مردم خلخال همانند تولید این برنامه برای سایر مناطق استان اردبیل و معرفی مناسب و مساوی قیام مردم مناطق مختلف استان اردبیل با پرهیز از هرگونه تبعیض است.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی خلخال همچنین با اشاره به نزدیک شدن به زمان و موعد سالروز قیام مردم خلخال در روز هفتم بهمن ماه اظهاداشت: انتظار از دست‌اندرکاران برگزاری آیین گرامیداشت این روز خروج از محدودیت ،پرهیز از اجرای برنامه‌های تکراری سال‌های گذشته و استفاده از نظرات افراد جدیدی است که در قیام هفتم بهمن ماه سال ۵۷ این شهرستان در صحنه تظاهرات حضور داشتند.

فرماندار خلخال عزت ، اقتدار و عظمت جامعه امروزی کشور را حاصل تلاش و جان‌فشانی‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم است آسیبی از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به این کشور نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه از تلاش برای چاپ کتاب خلخال به روایت تصویر خبر داد و گفت: این کتاب با هدف روایت قیام مردم خلخال و نقش آنها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تبیین نقش روحانیت منطقه در هدایت مردم در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تهیه و چاپ می‌شود.

او با انتقاد از کمبود اعتبارات فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی منطقه افزود: هیچ گونه اعتبار فرهنگی برای تامین هزینه چاپ کتاب در این شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هفتم بهمن ماه سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی با برگزاری آیین‌های مختلف در همین روز گرامی داشته می‌شود، گفت: به همین مناسبت گلزار اولین شهید گرانقدر انقلاب اسلامی مردم خلخال شهید مظفر عزیزی گلباران و عطرافشانی شده و ویژه برنامه گرامیداشت این روز با حضور استاندار اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: شهید مظفر عزیزی هفتم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در تظاهرات مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی پهلوی به ضرب گلوله مزدوران این رژیم به درجه رفیع شهادت نایل شد و برگزاری آیین‌های گرامیداشت این روز به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی خلخال از سال ۱۳۹۱ تاکنون هر سال برگزار می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.