سرهنگ علیرضا صحبتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ادامه بارش برف و یخبندان جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم همراه داشتن زنجیرچرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی به رانندگان عبوری توصیه می‌شود.

وی اظهارداشت: با توجه به بارش برف در تمام راه‌های ارتباطی منطقه جنوب استان و یخ‌بندان سطح جاده در گردنه‌های بلند توجه به توصیه‌های پلیس راه و رعایت موارد مربوط به رانندگی ضرورت دارد.

سرهنگ صحبتی گفت: هم‌اکنون غیر از راه ارتباطی خلخال - پونل در استان گیلان که از ابتدای بارش‌های برف برای پیشگیری از حوادث سقوط بهمن مسدود شده سایر راه‌های ارتباطی منطقه باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز از ادامه بارش برف در جاده‌های این منطقه و تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی و بازنگهداری آنها خبر داد.

معروف خسروی اظهارکرد: به علت ادامه بارش برف همراه با کولاک، یخ‌بندان سطح جاده و محدودیت دید ناشی از وجود مه غلیظ در گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال - اسالم عبور ازاین گردنه نیازمند استفاده از زنجیرچرخ و رعایت احتیاط کامل از سوی رانندگان است.

به گفته فرامرز فرض‌الله‌پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال هم در روز گذشته و امروز بیش از ۱۰ سانتیمتر برف در شهر خلخال باریده و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این شهرستان بیش از ۲ برابر این میزان گزارش می‌شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال هم به یخ‌زدگی کنتورهای آب مشترکان این شهرستان هشدار داد و افزود: با توجه به ادامه بارش برف . افزایش شدت  برودت هوا، احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتورهای آب وجود دارد.

محمد دیباج لطیفی گفت: از مشترکین آب این شرکت در مناطق روستایی برف‌گیر منطقه  درخواست می‌شود با استفاده از پوشش‌های مناسب از جمله پشم‌شیشه، موکت و گونی برای عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های روباز آب اقدام و در صورت بروز یخ‌زدگی از دست زدن به اقداماتی از قبیل ریختن آب جوش روی کنتور آب و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جدا خودداری کنند.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال تاکید کرد: در صورت عدم توجه مشترکین به توصیه‌های یاد شده و ترکیدگی کنتورهای آب هیچ گونه مسوولیتی در قبال جبران خسارت احتمالی متوجه این شرکت نخواهد بود.

خلخال در جنوب اردبیل از شهرستان‌های سردسیر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.