سرهنگ علیرضا صحبتی روز شنبه در جریان بازدید از راه‌های ارتباطی جنوب استان اردبیل اظهارداشت: پلیس راه نقش مهمی در هدایت و نظارت بر رانندگان در جاده‌های کوهستانی بر عهده دارد و برای اجرای بهتر این طرح بیش از ۶ تیم پلیس راه در جاده اردبیل - خلخال در محورهای کوهستانی مستقر شده و در سه گردنه الماس، گردنه بودالالو در خروجی شهر اردبیل و گردنه پیریوسف در جاده قدیم هشجین و کوثر تیم‌های پلیس راه مستقر شده‌اند.

او افزود: این تیم‌ها تا نیمه اول فروردین سال آینده خدمات ارائه خواهند کرد.

سرهنگ احمدرضا کرامتی ،فرمانده پلیس راه تالش - صومعه سرا در استان گیلان نیز در این بازدید از استقرار گروه زمستانی پلیس راه این استان در جاده کوهستانی و برف‌گیر اسالم - خلخال خبر داد و افزود: محدودیت تردد تانکرهای نفت‌کش حامل سوخت از اول دی‌ماه در این مسیر اعمال می‌شود.

او با بیان اینکه در هیچ شرایطی اجازه حرکت از مبداء گیلان و اسالم به رانندگان خودروهای فاقد زنجیرچرخ به سمت جاده برف‌گیر خلخال و گردنه الماس داده نخواهد شد، اظهار داشت: بیشتر رانندگان بدلیل نداشتن این وسیله کمکی برای حرکت در سطح برفی و یخی جاده ،ناآشنایی به بستن زنجیرچرخ و یا استفاده دیرهنگام از این وسیله در میان کولاک برف گرفتار

می‌شوند.

وی با توصیه به رانندگان عبوری از جاده خلخال - اسالم و بالعکس برای داشتن زنجیرچرخ و سایر تجهیزات گرمازای زمستانی و نیز کنترل فنی خودرو قبل از حرکت از مبداء گفت: کولاک شدید در جاده ارتباطی خلخال - اسالم ادامه دارد.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می‌باشد.
۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.