مهدی اشجع مدیرعامل آکو باطری استان اردبیل روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت:  این مجموعه تولیدی تنها مجموعه‌ای در کشور می‌باشد که از صفر تا ۱۰۰ درصد تولید و فروش را به صورت عمده و خرد انجام داده و با فعال‌سازی واحد D&R و استفاده از دانش فنی آلمان و ترکیه در تلاش است تا باطری صنعتی، مخابراتی و حتـی خودروهـای برقی  را تولید و روانه بازار کرده و 30درصد از محصول خود را روانه بازارهای خارجی کند.

وی با اشاره به افتتاح این واحد تولیدی در جریان سفر اخیر رییس جمهوری و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:  این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع  و با صرف بیش ازیک هزار و ۵۰۰ میلیارد  راه اندای شده است .

او اضافه کرد:  با راه اندازی این واحد تولیدی  ضمن افزایش تولید  و تامین نیاز داخلی باتری انواع خودرو، از خروج سالیانه سه  میلیون دلار  ارز از کشور جلوگیری شده  که این مبلغ با تکمیل ظرفیت کارخانه ۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

به گفته وی ، ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک میلیون عدد باطری خودرو است که در فازهای اول، دوم و سوم برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده و با راه‌اندازی فازهای چهارم و پنجم تعدادشاغلان کارخانه به  ۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

اشجع اضافه کرد: آکوباتری هم اکنون در سه فازپلیت‌سازی ، مونتاژ و بازیافت در راستای رعایت استانداردهای زیست محیطی فعالیت خود را شروع کرده و ۲ فاز دیگر آن نیز در حال تکمیل می‌باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.