عباس کشاورز روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اصلاندوز اظهارداشت: دشت مغان یک منطقه عشایری است که سالانه همین زحمتکشان عرصه تولید سالانه بالغ بر ۱۰ هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی گفت: مسوولان و دست‌اندرکاران تولید باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که علوفه مورد نیاز عشایر در منطقه تامین و نیازی به تامین علوفه از استان‌های همجوار با هزینه‌های بالا و سرسام‌آور نباشد.

وی به اقدامات دولت تدبیر و امید برای رونق کشاورزی و دامداری استان اردبیل اشاره کرد و اظهارداشت: سال به سال شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی منطقه هستیم.

او  یکی از محصولاتی که مورد غفلت قرار گرفته بود را زراعت پنبه ذکر کرد که به دلیل کاهش سطح زیرکشت کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی تعطیل و بسیاری از کارگران فصلی نیز که از این طریق امرار معاش می‌کردند بیکار شدند، ولی در دولت تدبیر وامید با رویکرد مثبتی که به این زارعت شد در حال حاضر هم سطح زیرکشت آن بالا رفته و اشتغال و فعالیت کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی در دشت مغان رونق گرفته است.

وی در زمینه زراعت چغندر قند به عنوان یک گیاه صنعتی نیز افزود: در سال‌های گذشته وضعیت زارعت این محصول در هاله‌ای از ابهام بود و چغندرکاران در بلاتکلیفی بودند ولی با تدابیری اتخاذ شده قیمت خرید تضمینی این محصول در راستای حمایت از تولیدکنندگان شکل گرفت و کارخانه چغندر قند با عقد قرارداد تمامی محصولات تولیدی را خریداری کرد.

کشاورز همچنین با اشاره به کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در مهار آب‌های مرزی در کشور بویژه اراضی پایاب سد خداآفرین افزود: پیش‌تر استفاده معقول و درستی از حقابه رودخانه ارس نمی‌شد و حجم زیادی آب از این رودخانه هدر می‌رفت ،ولی امروزه شاهد هستیم که هزاران هکتار از اراضی دیم منطقه مغان توسط همین رودخانه زیرکشت آبی رفته و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در استفاده بهینه از منابع آبی مرزی امیدواریم رشد و شکوفایی بخش کشاورزی منطقه تسریع شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه سد عمارت در منطقه نیز افزود: مسوولان و دست‌اندرکاران آب و خاک باید مشکلات پیش روی این سد را از میان بردارند، نباید حل مسائل و مشکلات پیش روی این سد را به آینده موکول کنیم . واگذاری حل مشکلات به آینده به نفع دولت ، کشاورز و بهره‌بردار نیست و بهتر است که در زمان حال مشکل این سد حل شود تا از تحمیل هزینه‌های اضافی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.