ارسلان زارع غروب چهارشنبه در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان با اشاره به تحقق ۳۰۸ میلیون دلاری از هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات دراستانطی امسال اظهار داشت:  صادرات از جمله اولویت های برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که منجر به ارزآوری،  افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: صادرات بخش مهمی از اقتصاد کشور و به عنوان نبض تپنده و عامل پویایی آن به حساب می آید و از این رو باید تمام شرایط را برای صادرات فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: راهبرد اقتصاد مقاومتی کشور مبتنی بر شرایط موجود، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و مورد تاکید رئیس جمهوری است که یکی از رویکردهای اصلی آن توجه به ظرفیت درونی است.

زارع بازارهای صادراتی را  فرصت خوبی در مسیر تحقق این راهبرد و نقشه راه  دانست و گفت:  برنامه‌های اقتصادی صادراتی موجب رونق اقتصادی و افقی درخشان برای کشور و گیلان می شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان در صادرات تصریح کرد: ایران از دیرباز به عنوان دروازه اروپا مطرح بوده و با توسعه زیرساخت های ارتباطی از جمله بنادر، منطقه آزاد انزلی، منطقه ویژه اقتصادی آستارا و همچنین استفاده از ظرفیت اخیر اتحادیه اقتصادی اوراسیا که میز آن در گیلان است، می‌تواند در رشد محصولات غیر نفتی در امر صادرات نقش موثرتری داشته باشد.

زارع نگاه دولت تدبیر و امید را حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان عنوان و تصریح کرد : الکترونیکی شدن تشریفات صادراتی موجب تسهیل و تسریع در عرضه کالاهای صادراتی به کشورهای دیگر می شود.

وی با اشاره به تفویض اختیار ثبت سفارش به سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان ها گفت: با تاییدی که از اتاق بازرگانی داشتیم، این امر در تسهیل و تسریع صادرات نقش داشته و از این رو از وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم حداکثر تفویض را در حوزه ثبت سفارش به استان ها انجام شود.

وی با بیان اینکه باید محصولات گیلان با برندهای تعریف شده در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه کشورهای حوزه حاشیه خزر عرضه شود، افزود: بازار هدف ما بیشتر آنجاست و به طور قطع نیازمند بسترسازی بیشتر هستیم که با سرمایه‌گذاری بویژه در صنایع تبدیلی باید این مهم را محقق کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد پایانه انحصاری کشاورزی در استان تصریح کرد:مقدمات آن در یکی دو هفته گذشته شروع شده و با پیگیری مستمر باید این کار ارزشمند به نتیجه برسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حمایت از برندسازی جایگاه محصولات کشاورزی در تحقق صادرات موثر است، گفت : باید بتوانیم از بازارهای حاشیه خزر سهم بیشتری کسب کنیم.

وی تصریح کرد: صادرات غیر نفتی به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشخوان های اقتصادی محسوب می شود، زیرا با توسعه ظرفیت اشتغال‌زایی رونق می گیرد.

وی گفت: با تشدید تحریم‌های ظالمانه برای صادرات نفت دچار مشکل شدید هستیم به همین دلیل صادرات محصولات غیر نفتی می تواند سهم بیشتری در ارز آوری و توسعه کشور داشته باشد.

زارع با اشاره به تحقق عمده صادرات هدف گذاری شده در سال جاری گفت:  باید برای تحقق کامل این هدف گذاری تلاش بیشتر شود و تقویت اتاق مشترک ایران و روسیه می‌تواند سهم بیشتری از  گذشته در انجام این مهم برای استان و کشور ایجاد کند.

همایش تجلیل از صادر گنندگان برتر استان با حضور سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در استانداری گیلان برگزار شد.

در این همایش از صادرکنندگان برتر تجلیل شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.