محمد اهلی روز سه‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی خلخال افزود: با احصای مشکلات این واحدها که بیشتر مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش است و نیز پرداخت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش زمینه را برای فعالیت این واحدها را فراهم و ۳۸ واحد تولیدی را فعال خواهیم کرد.

وی اظهارکرد: حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال استان در راستای تحقق شعار سال حمایت از تولید ملی و رونق تولید در دستور کار این شهرک  قرار گرفته و برای تحقق آن تلاش می‌شود.

وی گفت: با رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد ، غیرفعال و یا نیمه‌فعال استان در سریع‌ترین زمان نسبت به احیای دوباره بخش یا تعدادی از این واحدها اقدام خواهیم کرد و انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های ذی‌ربط تعامل همه‌جانبه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد واحدهای اقتصادی و تولیدی استان فعال هستند، از اهتمام ستاد تسهیل استان برای بازگرداندن دوباره ۳۴ درصد از واحدهای تولیدی راکد به چرخه کار و تولید خبر داد.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید گفت: یک سوم از مجموع مساحت شهرک صنعتی این شهرستان در اختیار سرمایه‌گذاری است که سال‌هاست واحد تولیدی و صنعتی آن غیرفعال می‌باشد.

فریدون بابایی افزود: برغم گذشت بیش از ۱۰ سال از رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی در اختیار این سرمایه‌گذار و اعلام موضوع ، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل توجهی به موضوع نداشته و نسبت به خلعیت سرمایه‌گذار غیرفعال صاحب این واحدها اقدام نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در واگذاری زمین و سوله به سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی خلخال باید اهلیت و صلاحیت کاری سرمایه‌گذاران را مدنظر قرار داده و نظر فرمانداری این شهرستان در واگذاری‌ها لحاظ کنند، گفت: در حالی که

ده‌ها سرمایه‌گذار جدید برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی ،صنعتی و اشتغال‌زا در این شهرک اعلام آمادگی می‌کنند، نبود زمین برای واگذاری به متقاضیان در این شهرک مشکل‌ساز شده است.

وی اظهارداشت: کمبود زمین و سوله برای واگذاری به متقاضیان جدید طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهرک صنعتی خلخال در حالی است که یک سوم از مساحت ۲۲ هکتاری این شهرک در اختیار سرمایه‌گذار غیربومی ساکن تهران است که تمایلی به ادامه کار و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های موتور سیکلت‌سازی تعطیل شده نداشته و برای واگذاری محل واحدهای صنعتی راکد شده به سرمایه‌گذاران جدید نیز با مسوولان مطنقه همکاری نمی‌کند.

او گفت: از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی خلخال ۳۹ واحد فعال ، ۱۱ واحد نیمه‌فعال و ۳۰ واحد نیز راکد و از چرخه تولید خارج هستند و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری و احصای مشکلات سرمایه‌گذاران ،پرداخت تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار منطقه زمینه فعالیت این واحدها را فراهم کنیم.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.