احمد قنبری روز چهارشنبه در همایش یاری‌گران زندگی افزود: اعتیاد سرمنشاء جرایم کیفری و زمینه‌ساز سایر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بوده و با درمان این مشکل اصلی، جامعه دوری از آسیب‌ها را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای گروه‌های مختلف اجتماعی در کاهش گرایش افراد به سمت و سوی موادمخدر اظهارداشت: اگر خانواده پای کار نباشد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نتیجه‌ای نخواهد داشت و خانواده مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از آلودگی افراد و فرزندان به مواد افیونی بوده و از این سو نباید نقش خانواده کم‌رنگ شود.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال همچنین اصلی‌ترین راه مقابله با مواد مخدر را ورود خانواده‌ها به این موضوع و همگانی شدن مبارزه با این معضل و رفع بیماری از پیکره جامعه دانست.

قنبری گفت: فرد یا بیماری که اکنون گرفتار موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی دیگر است در ابتدا فردی سالم بوده و باید تلاش شود با درمان به همان سلامت قبلی برگردد.

او بیان‌کرد: تنها یک دستگاه و یا یک مجموعه در پیشگیری از مواد مخدر و مبارزه با آن دخیل نیست و نباید فکر کرد که تنها نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی وظیفه برخورد و مبارزه با آسیب را دارند ، بلکه همه دستگاه‌ها باید در یک محور در کنار هم انجام وظیفه کنند تا رشد این آسیب در جامعه متوقف شده و کاهش یابد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.