سرهنگ مختار بهارلو روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران  افزود: در ۶ ماه نخست امسال، هفت هزار و ۲۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ فریدن گرفته شد که از این تعداد ۴ هزار و ۲۹۳ مورد تماس‌های عملیاتی و ۲ هزار و ۹۰۷ مورد تماس های مشاوره ای بود.

به گفته وی افزایش تماس مشاوره ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این منطقه،  نمود رشد اعتماد عمومی مردم به خادمان خود در نیروی انتظامی است.

 فرمانده نیروی انتظامی فریدن با مروری بر اقدامات انجام شده در ۶ ماه دوم سال گذشته و نیمه نخست امسال افزود: در این مدت ۶ هزار و ۲۲۰ گواهینامه هوشمند  صادر و و ۲ هزار و ۵۰۰ فقره کارت قدیمی با کارت هوشمند جدید تعویض شد.

وی تعداد تصادفات  را ۱۴۶ فقره عنوان کرد و  افزود: در این مدت  ۳ هزار و ۸۱۶  تعویض پلاک خودرو و موتور سیکلت  انجام شده است.

سرهنگ بهارلو از افزایش ۷۹ درصدی کشفیات سرقت شده همچنین افزایش ۹۷ درصدی دستگیری سارقان خبر داد.

به گفته وی در این مدت کشفیات کالای قاچاق  و دستگیری قاچاقچیان به ترتیب با افزایش  ۱۸۰ درصدی روبه رو بود.

فرمانده انتظامی فریدن با بیان اینکه امسال ۴۸ عملیات پاکسازی در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، افزود: در این طرح اعضای فعال تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده  به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بهارلو ادامه داد: امسال تاکنون ۱۷۸ جلسه و کارگاه آموزشی در سطح مدارس، مساجد ، نهادها، مهد کودک‌ها و سازمان‌های غیر دولتی برگزار شد.

وی تاکید کرد: امنیت حق آحاد جامعه بدون توجه به سلایق سیاسی، تفاوت‌های دینی، زبانی ، نژادی و قومی است  و تنها کسی باید احساس ناامنی کند که در صدد تزلزل امنیت و آسایش مردم  است.

به گفته وی امنیت پایدار در گرو هوشیاری و مشارکت همه افراد جامعه است.

فرمانده  انتظامی فریدن افزود: ۲۳ نهاد در نظام اجرایی کشور موظف به تامین امنیت اجتماعی هستند بنابراین هر کدام که احساس کند امنیت با تهدید مواجه است باید در حیطه اختیارات خود به  این عرصه ورود کند و تذکر دهد.

سرهنگ بهارلو با بیان اینکه کمک به برقراری امنیت باید به عنوان امر به معروف معرفی و نهادینه شود، افزود:  به مساله امنیت در آموزه های دینی بسیار پرداخته شده است که نشانه اهمیت این مقوله بنیادی در زندگی بشر است.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند پلیس هوشمند، مقتدر و متخصص است، افزود: راهبرد پلیس بهره مندی از فناوری روز و  انجام ماموریت ها بر اساس الگوی هوشمند سازی امنیت است .

فرمانده انتظامی فریدن با بیان اینکه مهم ترین دستاورد  پلیس در جمهوری اسلامی اعتماد و رضایت مردم  و برقراری امنیت و احساس آن است،  افزود: برقراری  امنیت زمینه ساز حفظ آبروی نظام اسلامی است همچنانکه با نگاهی به وضعیت کشورهای همسایه به راحتی می توان به اهمیت  این مساله در جامعه پی برد.

 ۱۱ تا ۱۷ مهر با شعار( پلیس هوشمند، امین مردم) هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

فریدن با جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان واقع است.

/ ۶۰۲۲ / ۹۸۶۱/  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.