مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل روز چهارشنبه در این جلسه بر اهمیت حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی  و خاک زراعی ناب و حاصلخیزی منطقه با توجه به تخریب خاک کشاورزی با کشت جالیزی زیرنایلونی تاکید کرد.

سعید شهند با اشاره به اهمیت مدیریت مضرات برجای ماندن ضایعات پلاستیکی بر خاک زراعی اظهارداشت: از ابتدای سال زراعی جاری در قالب کمیته پسماند کشاورزی از مزارع کشت جالیزی زیرنایلونی شهرستان به مساحت هزار و ۵۰۰ هکتار بازدید و بررسی‌ها انجام و مضرات برجای ماندن ضایعات پلاستیکی بر خاک زراعی بصورت چهره به چهره توسط کارشناسان محیط زیست به زارعان این حوزه ابلاغ شده است.

وی افزود: برغم جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی در اراضی، جمعی از زارعان اقدام موثری برای رفع آلودگی‌های بوجود آمده نکرده‌اند و در این زمینه ۴۵ مورد پرونده تشکیل و جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

حسن قبادی ، فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی بویژه حوزه پسماند و آموزش و تنویر افکار عمومی در زمینه محیط زیست تاکید کرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی موضوع اصلی و ریشه‌ای در حل و فصل بسیاری از مسائل و معضلات می‌باشد.
بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.