رویا کاظمی روز یکشنبه در کارگاه آموزش فیملنامه‌نویسی خلخال افزود: با توجه به فعالیت دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوان استان اردبیل در سال‌های دور و توقف فعالیت ۲۰ ساله این دفتر، برای راه‌اندازی دوباره با استفاده از ظرفیت‌های هنری منطقه و علاقه جوانان به هنر سینما تلاش می‌شود.

وی با اشاره به کسب ۶۰ جایزه ملی و بین‌المللی فیلم‌سازی توسط هنرمندان فیلم‌ساز استان اردبیل از ابتدای سال جاری در جشنواره‌های مختلف، اظهارداشت: راه‌اندازی دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوان و ساخت فیلم کوتاه از سوی هنرمندان علاقه‌مند و فعال در این رشته هنری زمینه را برای حضور هنرمندان خلخال در ابن گونه جشنواره‌های هنری را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: افزایش روزافزون علاقه‌مندان به هنر سینما و نمایش در خلخال موجب شده تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه ضمن فراهم کردن زمینه ارتقای مهارت افراد علاقه‌مند به این رشته، هزینه‌های مربوط به رفت و آامد و شرکت افراد ساکن این شهرستان در دوره‌های مختلف برگزار شده در مرکز استان و یا مراکز استان‌های دیگر کشور حذف شود.

او هدف اصلی از برگزاری کارگاه‌های آموزش مختلف در رشته‌های هنر سینما و تئاتر در خلخال را ارتقای سطح دانش هنری و مهارتی علاقه‌مندان به یادگیری این رشته‌ها ،توانمندسازی ،تقویت هنر سینما و تئاتر منطقه و زمینه‌سازی برای ایجاد دفتر نمایندگی انجمن سینمای جوان در این شهرستان ذکر کرد.

در این دوره آموزشی که با شرکت ۵۰ نفر از علاقه‌مندان به هنر فیلمنامه‌نویسی خلخال در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار شد، مباحث مربوط به جایگاه داستان در فیلمنامه ،اصول و ساختار کلی فیلمنامه‌نویسی و چگونگی راهکارهای مربوط به روایت یک حکایت از دید فیلم از سوی کارشناسان اعزامی از مرکز استان به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.