محمدحسین اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بسیار بالا است و باید با حفظ روزآمدی آنها میزان اثرگذاریشان را افزایش داد.

وی اضافه کرد:بهترین بستر برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده که بارها ظرفیت‌های متعدد آن مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

این مسئول گفت:باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلغیات اسلامی، حوزه علمیه و ...برای ارتقای برنامه‌های کانون‌های مساجد اقدام کرده و اثرگذاری آنها را افزایش دهند.

اسماعیلی اضافه کرد:کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سال ۷۲ در استان شروع به فعالیت کرده و تاکنون مامن صدها جوانان علاقه مند و مستعد بوده است.

وی با اشاره به جایگاه مساجد، افزود:مسجد خانه خدا، جایگاه پرهیزگاران، اولین پایگاه اسلام و جایگاه شکل گیری انقلاب است و به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

این مسئول گفت:مساجد از لحاظ پراکندگی در دورترین نقطه هم وجود داشته و نیروهای متعهد در آن حضور دارند و از لحاظ برنامه نیز در راستای اهداف فرهنگی و اجتماعی انقلاب گام بر می‌دارند.

وی اضافه کرد:با توجه به این ظرفیت‌ها باید زمینه را برای تقویت کارکردهای مساجد فراهم کرده و برای ارتقا و رشد برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری وارد عمل شد.

فعالیت ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در قزوین

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین نیز در این جلسه گفت: ۳۶۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین فعالیت می‌کنند و تاکنون ۲۷ هزار نفر در سامانه مساجد استان ثبت نام شده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین علی رمضانی افزود:همچنین تاکنون ۲ هزار و ۱۴۴ نفرساعت اوقاف فراغت برای جوانان استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی استان، اضافه کرد: ۵۱ درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری استان شهری و ۳۹ درصد روستایی هستند که باید برای تقویت هر دو بخش به ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی اقدام کرد.

این مسئول گفت:امیدواریم در این زمینه با حمایت و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی استان بتوانیم گام‌های لازم را برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.