به گزارش ایرنا ، اردشیر آرش روز سه شنبه در آئین گرامیداشت روز مهندس در خلخال افزود: این مهندسان از آغاز فعالیت سازمان نظام مهندسی استان در تخصص های مختلف عمران ، معماری ، برق و مکانیک در این سازمان عضویت یافته و بر نحوه ساخت ، اجرا و تکمیل بناهای احداث شده نظارت می کنند.
وی گفت: با افزایش روز افزون نظارت بر اجرای طرح های عمرانی و ساختمان های در حال احداث ، میزان استحکام بناهای تازه احداث و نظارت شده توسط مهندسان در این استان بمراتب افزایش یافته و ضریب آسیب بناهای جدید در مقابل انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله کاهش یافته است.
او اظهار کرد: علاوه بر مرکز استان هفت دفتر نمایندگی این سازمان در شهرستان های مختلف استان بر نحوه اجرای سازه های ، بناها و ساختمان های جدید نظارت دارند که در بین این نمایندگی ها نمایندگی دفتر خلخال پرتلاش تر از بقیه بوده و عملکرد مطلوبی در نظارت کیفی بر اجرای طرح های عمرانی و ساخت و سازهای منطقه دارد.
وی همچنین به ارتقای سطح خدمات رفاهی ارائه شده از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به اعضا اشاره کرد و افزود: مهندسان عضو این سازمان در استان می توانند با مراجعه به سایت سازمان برای ثبت نام و استفاده از امکانات رایگان یک هتل مجهز در مشهد از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: قصد داریم خدمات رفاهی ارائه شده به مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل را علاوه بر شهر مقدس مشهد با عقد قرار داد با سایر هتل های واقع در شهرستان های گردشگری کشور از جمله استان های مازندران و گیلان گسترش دهیم.
داود بحری ، رئیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در شهرستان خلخال نیز در این آئین از عضویت 520 مهندس در این دفتر خبرداد و گفت: در سال جاری 70 نفر به جمع 450 مهندس عضو این دفتر اضافه شدند.
وی افزود: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال در سال جاری بر نحوه اجرای 118 ساختمان جدید در منطقه نظارت داشته اند.
فرماندار خلخال هم بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی در افزایش استحکام بناها و نظارت مستمر مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان خلخال بر نحوه اجرای طرح های عمرانی بخش دولتی و غیردولتی تاکید کرد.
فریدون بابایی افزود: هرگونه نظارت بر نحوه ساخت و سازهای منطقه ضمن افزایش استحکام بناها در مقابل بلایای طبیعی مانع از هدر شدن وقت و سرمایه مردم خواهد شد.
در این مراسم از اعضای هیات های اجرایی عضو دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان اردبیل در خلخال تجلیل شد.
استان اردبیل جز, 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.