رحیم فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تقویت اعتبارات و شاخص ها برنامه ریزی های لازم برای شروع عملیات در سدهای خاکی پیله سهران ، قورت تپه ، کرمشاهلو ، آقجالو ، جمایران ، سربند ، خشکه سیل و طولش نیز در حال انجام است.
او اظهار کرد: عملیات اجرایی این سدها با مساعد شدن شرایط جوی شروع و قبل از پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: با تبدیل اعتبارات طرح های تامین آب از ملی به استانی رکود قابل توجهی از سال 1385 به بعد در روند اجرای طرح های موصف قابل مشاهده بود و این روند پس از کاهش اعتبارات اجرایی از پایان سال 1391 نمود یافت.
او افزود: بیش از 25 مورد طرح نیمه کاره تامین آب که دارای پیشرفت های فیزیکی 15 تا 95 درصد بوده اند در این استان بلاتکلیف مانده و مطالبات سنگینی حدود 250 میلیارد ریال بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان باقی مانده است.
25 مورد سدهای معیشتی نیمه کاره سازمان جهاد کشاورزی در بحث تامین آب برای تکمیل به 1000 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با توجه به گشایش پیش آمده در سال 1395 مبنی بر امکان واگذاری طرح های نیمه تمام مذکور برای استفاده از ظرفیت ماده 27 برای واگذاری و ارائه و اجرا به بخش خصوصی به صورت سرمایه گذاری 2 بار آگهی لازم انجام ولی داوطلبی ازاین بابت به این سازمان مراجعه نداشته و این طرح ها مورد استقبال بخش خصوصی قرار نگرفته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.