محمد فیضی روز جمعه افزود: الحاق بخش‌هایی از شهرستان‌های اردبیل، نمین و مشگین‌شهر به منطقه آزاد تجاری استان تصویب شد و ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه مناطق آزاد تجاری که در کمیسیون اقتصادی مجلس رفع شده بود در صحن مجلس نیز طرح و تصویب و جهت اعلام  نظر، مجددا به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین ادامه داد: در صورت تایید شورای نگهبان، پس از سالیان سال انتظار، استان اردبیل صاحب منطقه آزاد تجاری خواهد شد.

وی بیان‌کرد: بر اساس این اصلاحیه مناطقی از شهرستان‌های اردبیل و نمین به منطقه آزاد تجاری استان الحاق شده است.

نماینده مردم اردبیل،نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سبب سرمایه‌گذاری کلان شده ،افزود: برخلاف اظهار نظرهای غیرکارشناسی درباره توسعه منطقه آزاد تجاری می‌توان احداث و راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری و صنعتی را در کشور با هدف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی توسعه داد.

وی اظهارداشت: نمایندگان مجلس با تبعیت از رهنمودهای مقام رهبری در تحقق شعار سال اهداف خود را باید در توسعه منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان‌ها متمرکز کنند تا ضمن اشتغال‌زایی و تولید شاهد افزایش صادرات کالا به کشورهای همسایه باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لوایح FATF گفت: تصویب لوایح مرتبط با FATF به نفع ملت بوده و انتظار از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که هر تصمیمی که می‌گیرد به نفع ملت باشد.

فیضی افزود: شاید پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) مشکلاتی از کشور را حل نکند، ولی به یقین نپیوستن ایران به آن در فرصت باقی‌مانده ، ایران را به لیست سیاه برده و مشکلات جدیدی را در اقتصاد، خدمات ارتباطی ،مالی و بانکی بوجود خواهد آورد.

وی اضافه کرد: در صورت قرار گرفتن در لیست سیاه تحریم علیه ایران هم تشدید شده و وضعیت اقتصادی وخیم‌تر می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: FATF  کشورهای جهان را بر اساس پایبندی به چهار دسته شامل استاندارد در حال پیشرفت، همکار، غیرهمکار و لیست سیاه دسته‌بندی کرده و به نفع کشور است که در لیست سیاه قرار نگیریم.

فیضی اظهارداشت: طوری باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درباره FATF صورت بگیرد که اقدامات متقابلانه علیه ایران انجام نگیرد.

وی افزود: ایران برای اینکه در لیست سیاه قرار نگیرد باید قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را اصلاح می‌کرد که خوشبختانه این ۲ مورد انجام و به قانون شده ولی ۲ لایحه پالرمو و CFT برغم تصویب مجلس هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف نشده و امید است خروجی تصمیم مجمع در فرصت باقی‌مانده مصلحت ایران اسلامی را تضمین کند تا بتوان از بروز مشکلات جدید مالی و بانکی در کشور جلوگیری کرد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس همچنین بیان کرد: اگر لوایح چهارگانه FATF تصویب نشود و بسترهای لازم برای نهایی شدن این لوایح انجام نگیرد، شاهد اقدامات تقابلی علیه جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.