به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه اردبیل افزود: در راستای این سیاست اقتصادی دولت طرح های تولیدی ، صنعتی و خدماتی با قابلیت های صادراتی در این استان توسعه می یابد.
وی اظهار داشت: براین اساس در حال حاضر یکی از اولویت ‌های اساسی اعمال مشوق های توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت از تولید کالاهای صادرات محور در استان است.
استاندار اردبیل افزود: بانک ها باید در پرداخت تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی صاردات محور همکاری جدی داشته باشند تا زمینه توسعه اشتغال و تولید بویژه صادرات کالاهای تولیدی در استان بیشتر فراهم شود .
وی ادامه داد: هرچند میزان صادرات استان اردبیل در مقایسه با سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته اما نیاز است بیش از این از ظرفیت های اقتصادی و تجاری آن استفاده شود.
بهنامجو با اشاره به افزایش 80 درصدی صادرات استان در سالجاری گفت : با برنامه ریزی و رفع برخی نواقصات و خلا ها می توان بیش از این هم صادرات کرد.
وی با اشاره به تدوین سند توسعه صادراتی استان اردبیل اظهارداشت : این سند نقشه راه را برای ما نشان می دهد.
استاندار اردبیل گفت: نقش بازارهای هدف در سند توسعه صادراتی استان مورد توجه و تاکید مسئولان است تا محصولات تولیدی استان به بازارهای قفقاز و آسیای میانه ورود پیدا کند .
بهنامجو بیان کرد: در این سند نقشه راه زیر ساخت های راه آهن ،مناطق آزاد تجاری و صنعتی ،منطقه ویژه اقتصادی نمین و گمرکات ترسیم شده است .
استاندار اردبیل در باره پیشرفت راه آهن اردبیل -میانه افزود: راه آهن اردبیل - میانه با تامین مالی و خروج از رکود شتاب گرفته و در حال حاضر اجرای آن روندی مطلوب دارد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش است این طرح را تا پایان سال 99 به بهره برداری برساند و به غیر از این تلاش می شود راه آهن اردبیل تا منطقه مرزی مغان امتداد یابد که طرح آن نیز در مرحله مطالعات است.
وی گفت: اتصال راه اهن اردبیل - مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان نیز مورد توافق مقام های 2 کشور قرار گرفته و جزو طرح های اجرایی در سال های آتی خواهد بود.
در این آیین از 17 صادرکننده نمونه استان اردبیل تجلیل شد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.