اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در همایش ملی آسیبهای اجتماعی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد افزود: برای پیشگیری از افزایش طلاق در استان باید مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج جوانان بیشتر شود و از لحظات اول زندگی مشترک باید آموزش‌های لازم به زوجین داده شود.

وی بیان داد: همچنین باید از توان علمی روانشناسان ، جامعه شناسان ، روحانیون و  مشاورین خانواده در این باره از طریق آموزش‌های لازم با هدف کنترل طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

استاندار اردبیل بیان کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی برای پیشگیری از طلاق در خانواده‌ها طرح آموزش به پرسنل اداری است  که سبب افزایش آگاهی خانواده‌ها در امر ازدواج و کسب و مهارت‌های زندگی شده است .

بهنامجو با بیان اینکه  توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی از ضروریات توسعه استان اردبیل است افزود:برای توسعه استان علاوه بر تمرکز بر روی مسائل اقتصادی و عمرانی باید توجه ویژه‌ای به کاهش آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن مشکلات موجود کرد.

وی بیان کرد: بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و بهره‌بردن از آموزه‌های دینی از جمله عوامل موثر در کاهش طلاق در خانواده‌هاست و این موضوع نیز با آموزش‌ به خانواده‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار داشت:خوشبختانه حرکت‌های خوبی  از سال گذشته با رویکرد جدیدی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی شروع شده  و دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان محور جمع‌بندی مطالعات پیرامون آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.