مهدی کسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دریافت گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر فعالیت شکارچیان غیرمجاز در منطقه و با تلاش محیط‌بانان و عوامل انتظامی خلخال یکی از این افراد متخلف در یکی از روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان دستگیر شد.
وی گفت: ماموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی سوسهاب با دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر وقوع شکار پرنده کبک در منطقه حفاظت شده آق‌داغ ،شبانه به محل مورد نظر اعزام شدند.

 کسایی اظهارداشت: شکارچیان با مشاهده خودرو یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان متواری و یکی از شکارچیان متخلف، شناسایی و پس کسب تکلیف از مراجع قضایی،

محیط‌بانان به همراه عوامل انتظامی شکارچی مورد نظر را بازرسی و لاشه پنج قطعه کبک تازه شکار شده را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: شکارچی متخلف دستگیر شده پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی شد.

وی گفت: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ۲ میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست غیر از جریمه کیفری از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.