محمدرضا صادقیان روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی متخلف صبح امروز در هشت کیلومتری محور تکاب - بیجار، حوالی روستای «قرخلو» در زیستگاه‌های آبی این شهرستان در فصل غیرمجاز، منتظر شکار پرندگان آبزی بود که به دام ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان افتاد. 

وی بیان کرد: از این شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه شکاری ته‌پُر دولول و سه عدد فشنگ کشف و ضبط و پرونده وی برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارسال‌ شد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شکار پرندگان در زیستگاه‌های آبی و رودخانه‌های تکاب ممنوع است، اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور مستمر و مداوم، زیستگاه‌های آبی را کنترل و پایش و با شکارچیان و صیادان متخلف برخورد می‌کنند. 

صادقیان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ شکارچی و صیاد متخلف در زیستگاه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده تکاب توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست دستگیر شده‌اند. 

وی گفت: امسال همچنین ۳۰ قطعه انواع پرنده شکاری و زینتی نیز پس از بهبودی و تیمار در طبیعت تکاب رهاسازی شده و در حال حاضر ۱۰ پرنده دیگر نیز در اداره محیط زیست این شهرستان درحال تیمار است.

تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله «چلچله» است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.