ابراهیم امامی روز پنجشنبه بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان نیر تاکید کرد و افزود: باید بیش از این در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاش کرد زیرا  که نیر  از ظرفیت بالایی در زمینه صنعت گردشگری برخوردار بوده و با سرمایه کم می‌توان فرصت های شغلی قابل توجهی در آن ایجاد کرد.

فرماندار نیر با اشاره به اهمیت بحث گردشگری در توسعه اقتصادی این شهرستان گفت: برای تقویت این بخش از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم موانع موجود در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را رفع کنیم،گفت: نسبت به ایجاد فضاهای جدید گردشگری در این شهرستان اقدام شده و این موضوع گام مؤثری در جهت تقویت اقتصادی شهرستان است.

امامی با بیان اینکه ارتقای ظرفیت گردشگری  منطقه در گرو تسهیلات بوم‌گردی است، اضافه کرد: این مهم می‌تواند باعث آبادانی  منطقه شود زیرا که در سال گذشته بیش از ۱۰ جشنواره مختلف در منطقه برگزار شده و گردشگران بسیاری جذب شهرستان شده است.

وی با  اشاره به  اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان افزود: تاکنون عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت ۱۵ روستای شهرستان اجرایی شده است.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم محور توسعه استان اردبیل را گردشگری عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای بین استانداری، میراث فرهنگی و بنیاد مسکن منعقد شده  که در آن مقرر شده  واحدهای بوم گردی در استان اردبیل احداث و در خدمت مسافران و گردشگران قرار گیرد.

 وی به صدور مجوزهای لازم برای راه اندازی واحدهای بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: استان اردبیل طی یک‌سال گذشته در راستای ایجاد واحدهای اقامتی بوم‌گردی از رتبه ۲۹ کشوری به رتبه ۱۲ کشوری ارتقا یافته است. 

به گفته وی ، در استان اردبیل ۶۳ واحد اقامتی بوم‌گردی پروانه بهره برداری گرفتهاند که از این تعداد ۳ واحد در شهرستان نیر  واقع هستند.

فلاحی همچنین از صدور مجوز لازم برای سرمایه‌گذاری در حاشیه سد یامچی برای اجرای طرح های گردشگری خبر داد. 
 نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.