محمد رضا شایقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار مطالعات معرفی این روستاهای هدف گردشگری به پایان رسیده و مطالعه 12 روستای جدید نیز در سال جاری در حال انجام است .
وی گفت: طرح بوم گردی از چند سال پیش در روستای نمونه و هدف گردشگری کزج از توابع بخش خورش رستم این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به عنوان نخستین روستای آزمونه بوم گردی اجرا شده و با اعلام امادگی سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این طرح در 2 روستای هدف گردشگری خمس و گیلوان از توابع بخش های مرکزی و شاهرود تلاش می شود .
شایقی ادامه داد: اجرای طرح های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در آینده این شهرستان را به یکی از قطب های مهم بوم گردی استان اردبیل تبدیل خواهد کرد .
وی با بیان اینکه روستاهای خلخال به دلیل برخورداری از جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی مستعد راه اندازی طرح اقامتگاه های بوم گردی هستند ، اضافه کرد: طرح توسعه بوم گردی در این منطقه با جدیت تمام و با اعطای تسهیلات ویزه به متقاضیان بخش خصوصی دنبال می شود.
طرح حفظ بافت با ارزش روستای کزج 10 سال پیش از سوی بنیاد مسکن استان اردبیل در این روستا اجرا و با معرفی آن به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان زمینه برای ایجاد طرح اقامتگاه بوم گردی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در سه سال پیش در این روستا فراهم شد .
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.