بهبود علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۱۲۰ هکتار از مزارع روستاهای برندق و زاویه جعفرآباد از توابع بخش خورش‌رستم این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و با توجه به عملکرد میانگین هشت تن پیله تر بادام زمینی در هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود ۹۶۰ تن بادام زمینی از اراضی کشاورزی زیرکشت این محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف در داخل و خارج از این شهرستان شود.

وی اظهارداشت: با توجه به میزان ۸۴۰ تنی محصول تولیدی بادام زمینی سال گذشته میزان تولید این محصول کشاورزی امسال شهرستان در مقایسه با تولید سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.
او افزود: کشت بادام زمینی در اراضی کشاورزی منطقه گرمسیری بخش خورش‌رستم خلخال از پنج سال پیش در این منطقه آغاز و با حمایت‌های مالی و آموزش‌های ویژه میزان سطح زیرکشت این محصول به سه برابر افزایش یافته است.
او گفت: در سال زراعی جاری کشت بادام زمینی به عنوان کشت جایگزین محصول برنج در قالب برنامه‌های اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه مابع آبی در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان بویژه روستاهای برندق و نمهیل از توابع بخش خورش‌رستم مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
علیزاده اظهارداشت: استقبال کشاورزان از این محصول بدلیل درآمد مناسب موجب ایجاد فرصت شغلی برای ۱۵۰ نفر از اهالی منطقه بویژه زنان روستایی این منطقه شده است.
وی افزود: بدلیل استفاده نکردن کشاورزان از انواع کودهای شیمیایی برای تولید این محصول بادام زمینی تولید شده کاملا ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی است.
بادام زمینی به جهت داشتن مقدار قابل توجهی پروتیین، مواد معدنی و ویتامین‌های B۳,E که حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون و ضربان قلب شده و ارزش غذایی بالایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.