اکبر بهنامجو  دوشنبه در جلسه شورای عالی معادن استان اردبیل  افزود: احداث کارخانه تولید کنسانتره مس و مس کاتدی همراه با ایجاد شهرک صنعتی معدن با سرمایه‌گذاری شرکت ممرادکو آغاز می شود که در فار نخست آن  50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط این شرکت و 50 میلیارد تومان هم از محل تسهیلات دولتی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود،گفت: عملیات اجرایی تامین زیر ساخت‌های لازم اعم از راه، برق، آب و گاز بصورت موقت و دایمی در آینده نزدیک شروع می شود.

استاندار اردبیل افزود: این کارخانه در فاز اول ظرفیت تولید 3500 تن کنسانتره مس در سال را با اشتغال زایی مستقیم 100 نفر  دارد و تا یک سال آینده راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت ممرادکو یکی از شرکت‌های معتبر برای این کار است و با راه اندازی کارخانه کاتد مس قادر است سالانه با تولید 800تن از این محصول برای  150 نفر ایجاد شغل کند.

 بهنامجو  با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل این پروژه باید با فرماندار مشگینشهر همکاری کنند افزود: برای حل مشکل معارضان احتمالی منطقه و برآورد خسارات عشایر از بابت حق چرا دستگاه‌های متبوعه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.