علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: دریافت کنندگان تسهیلات رونق تولید نسبت به پرداخت به موقع معوقات بانکی اهتمام ورزند و بانک ها نیز همکاری لازم را به تولیدکنندگان واقعی داشته باشند.

وی بیان کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی استان سمنان، به منظور رونق گردش چرخه اقتصادی، تسهیل گر امور و در خدمت تولیدکنندگان استان سمنان باشند.

استاندار سمنان با اشاره به برخی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان، تصریح کرد: تعامل سازنده بخش های بانکی، مالیاتی و بیمه ای با صنعتگران لازم است، اما پرداخت معوقات از سوی این قشر در گردش منابع مالی استان سمنان و در نتیجه اشتغال و تحقق شعار سال موثر خواهد بود.

وی با انتقاد از فقدان حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این جلسات حضور یابند، چرا که وظیفه ای جز خدمتگزاری به جامعه و رفع مشکلات ندارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه صاحبان صنایع انتظار افزایش همکاری از سوی دستگاه ها و بانک ها را دارند، خاطرنشان کرد: همکاری دو طرفه تولیدکننده و دستگاه اجرایی سبب تحقق رونق تولید در این استان می شود.

در این جلسه مشکلات بانکی، بیمه تأمین اجتماعی و زیربنایی هفت واحد تولیدی بررسی شد.

پنج هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.