صغری فرشی روز دوشنبه افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰ خواهد بود، توجه به گردشگری روستایی و عشایر با جدیت دنبال

می‌شود.

او اظهارداشت: در سال آینده در راستای تحقق این مهم از ظرفیت نخبگان، تشکل‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و جامعه عشایری به صورت گسترده استفاده خواهیم کرد تا بتوان به واسطه این رویداد قابلیت‌های استان را معرفی کرد.

وی گفت: بخش تبلیغ و بازاریابی نیز با رویکرد جدیدی در استان با محور جدید گردشگری تعریف می‌شود.

به گفته فرشی ، محور شمال غرب کشور شامل استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل تعریف شده و با توجه به تاثیر تاثیرات فضای مجازی تور بازدید ویژه این محور برای آنها تعریف خواهد شد.

او تشریح کرد: در راستای توسعه گردشگری زمستانی و طرح زمستان بیدار نیز قرار است کشورهایی با اقلیم نزدیک به اردبیل محور برنامه‌ها بوده و بویژه رویدادهای بین‌المللی از جمله با محوریت پیست‌های اسکی تعریف شود.

عشایر استان اردبیل با ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۵/۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور بوده و از ۲ ایل شاهسون و قره داغ و ۲ طایفه مستقل شاطرانلو و فولادلو تشکیل شده است.

عشایر استان اردبیل دارای ۴۵ طایفه بوده و در ۵۷۲ قشلاق، ۲۳۷ ییلاق، هفت زیست بوم، ۵۱ سامانه، هزار و ۵۲۷ اوبه زندگی می‌کنند.

عشایر استان اردبیل سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، هزار و ۵۰۰ تن پشم، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، هشت هزار و ۱۰۰ محصولات باغی، ۹۱ هزار تن محصولات زارعی و ۲۳ هزار متر مربع صنایع دستی مانند فرش، گلیم و جاجیم تولید می‌کنند.

ارزش تقریبی تولیدات سالانه عشایر استان ۲۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.