اداره کل دامپزشکی قزوین روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر پخش گوشت قرمز مبتلا به سل حیوانی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار عکس قطعات گوشت قرمز در فضای مجازی و ادعای آلوده بودن آن به عامل بیماری سل حیوانی به استحضار عموم مردم می رساند که کارشناسان ادارات دامپزشکی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر بوده و نسبت به بازرسی لاشه ها اقدام می کنند.

این اطلاعیه می افزاید: برخی بیماری های دام و طیور قبل کشتار از روی علائم بالینی یا از روی جسد، احشا، لاشه و قطعات گوشت توسط کارشناسان دامپزشکی تشخیص داده شده و حسب مورد از چرخه مصرف انسانی خارج می شوند.

در ادامه اطلاعیه آمده است:پیکان های موجود در این تصویر که نشانگر برجستگی های سفیدرنگ در گوشت است می تواند علل پاتولوژیک یا فیزیولوژیک داشته و تا زمانی که لاشه دام موجود نباشد قضاوت در خصوص آن امکانپذیر نخواهد بود.

این اطلاعیه می افزاید: در ارتباط با بیماری سل، سیاست سازمان دامپزشکی کشور تست دام در دامداری‌ها و حذف دام های آلوده در صورت مثبت بودن است که از ورود آنها به چرخه مصرف جلوگیری می کند بنابراین از عموم مردم تقاضا می شود به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می شود توجهی نکرده و گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی با اطمینان تهیه کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.