حسین صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خروج مرغ زنده و یا گوشت مرغ آماده طبخ  از این استان  به خاطر تاثیر گذاری مستقیم بر روی افزایش قیمت گوشت سفید و در راستای تعادل بخشی به بازار ، ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه  در دو هفته اخیر قیمت مرغ در استان در نوسان بوده است گفت: خروج  بی‌رویه مرغ  زنده از این استان سبب بالا رفتن قیمت این ماده پروتئینی پر مصرف  شده است. 
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از نظارت مستمر و  روزانه بر کشتارگاه ها و مرغدای های استان خبر داد و گفت: با ابلاغ کتبی این اداره ، حمل و نقل  و عرضه گوشت مرغ بدون نظارت و مجوز ماموران دامپزشکی در سطح استان جلوگیری می شود.

صالحی، همچنین از ممنوعیت خروج دام سبک و سنگین از استان از اوایل سال جاری تاکنون خبر داد و تصریح کرد: با دستور دادستان ، خروج هرگونه دام از استان بودن مجوز و هماهنگی سازمان دامپزشکی ممنوع است.  

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین به  نظارت بر کشتار دام خارج از شبکه نظارت دامپزشکی در استان اشاره کرد و افزود: در این استان کشتار و فروش گوشت خام خارج از شبکه توزیع دامپزشکی در تفرجگاه ها و مراکز تفریحی و توریستی ممنوع و با افراد خاطی برخورد قانونی می شود.

وی، استقرار گروه های  بازرسی و نظارت شبکه دامپزشکی در همه تفرجگاه های پرتردد استان  از ابتدای تابستان را یادآور شد و افزود: ماموران به صورت شبانه روز در خدمت مسافران و گردشگران در کنترل گوشت خام مصرفی هستند که امسال افزون بر ۴۰ عامل توزیع گوشت قرمز متخلف در شهرستان بن و اردل اعمال قانون شدند. 
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین ، صنعتی ، روستایی و عشایری دارد.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.